Întrebări frecvente la admiterea în învățământul liceal pentru anul de studii 2022-2023

 

Cum se organizează admiterea în instituție de învățământ?

Admiterea  în învățământul liceal este organizat în instituția liceală, prin concurs, în rezultatul mediei de selecție, calculate conform Metodologiei.

Copiile căror acte sunt necesare de anexat la cererea online?

  • Copia certificatul de absolvire a gimnaziului
  • Copia buletinul de identitate
  • Copia diplomelor la olimpiadele raionale/municipal, naționale, internaționale (dacă există)

 În ce format trebuie să anexați copiile actelor?

Va rugăm folosiți documente scanate sau fotografii în calitate bună care să fie lizibile.

  Care poate fi motivul de refuz la admiterea elevului în clasa 10?

  • Dacă nu au fost anexate actele solicitate;
  • Nota medie de admitere în învățământul liceal pe instituție este mai mică decât media de concurs stabilită de instituția de învățământ;
  • Lipsa de locuri în instituție.

 Ce trebuie să fac după ce am completat cererea și am atașat copia actelor menționate?

Trebuie să așteptați până când comisia de concurs va verifica detaliile cererii și va expedia următoarele instrucțiuni prin email-ul folosit la depunerea cererii.

Cum anulez o cerere deja înregistrată?

În e-mailul trimis de către sistemul “Escoala”, accesați link-ul ”Lista de cereri”, vă autentificați cu adresa de email a solicitantului care a depus cererea și în pagină încărcată, în partea de dreaptă a cererii este buton ”Retrage”. După anulare cererea rămâne în sistem cu statut de ”Retrasă” și o cerere nouă poate fi depusă iar.

Pot depune cererea la 2 instituții concomitent?

Nu. Este permisă doar depunerea cererii la o singură instituție.

După cât timp voi primi primul email?

Sistemul trimite aproape instant email cu instrucțiuni după ce cererea a fost depusă.

Nu am primit nici un email după înregistrarea cererii, ce trebuie să fac?

În caz că nu a-ți primit nici un email din partea sistemului “Escoala”, verificați căsuța poștală în SPAM. Dacă nu este nici în SPAM probabil ați introdus o adresa de email greșită la înregistrare. În așa caz, aveți posibilitatea să depuneți cererea din nou cu o adresa de email corectă.

Am greșit IDNP. Cum procedez?

Puteți redacta cererea și corecta IDNP. În caz dacă deja există o altă cerere cu IDNP introduc, sistemul nu va primi cererea.

Am depus cerere la o instituție și acum doresc să o schimb la altă instituție. Cum procedez?

Trebuie să retrageți cererea precedentă și să depuneți una nouă.

Unde pot afla dacă Cererea a fost înregistrată?

În secțiunea Registru public a instituției de învățământ, și în lista de cereri deschisă după autorizare prin adresa de email.

Unde pot afla dacă Cererea a fost acceptată?

Solicitările sunt verificate de către comisia de concurs. Imediat cum cererea dvs va fi procesată veți primi un email în care vi se va comunica numărul de rând și perioada în care trebuie să vă apropiați la instituție pentru a depune actele în original. De asemenea, puteți verifica dacă cererea a fost acceptată ori nu, consultând secțiunea Registru public de pe pagina instituției de învățământ.

Mi s-au cerut bani dacă doresc să fiu admis în clasa 10, ce să fac?

Nu tolerați actele de corupție sau abuzurile. În caz că vi se cer bani sau considerați că ați fost abuzat în procesul de admitere în clasa 10 scrieții DGETS la secțiunea Report Abuz.

Nu am găsit răspuns la întrebarea mea, ce să fac?

La telefon: (+373) 22 20 16 09,

Program de lucru: luni – vineri, între orele 08:00 – 17:00, pauză de masă: 12:00 – 13:00;

Pe email: escoala.chisinau@gmail.com

Procedura de înregistrare a elevului în clasa 10 prin intermediul platformei online, poate fi efectuată de Operatorul Call Center?

Nu, această procedură poate fi operată doar de părintele sau tutorele copilului în sistemul online sau în offline la instituția de învățământ (în lipsa tehnicii digitale la domiciliu).

Pentru mai multe detalii vă rugăm să citiți atent Instrucțiuni pentru părinte.