Modelul de activitate a instituțiilor de învățământ primar și secundar ciclul I și II din municipiu

Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău vă aduce la cunoștință că procesul educațional pentru anul de studii  2021-2022 este organizat în  toate instituțiile  de învățământ  primar și secundar ciclul I și II  din municipiu cu prezența fizică a unui număr de elevi stabilit în baza:

În acest context, DGETS vă comunică că începând cu ziua de ieri, 0l septembrie 2021, din 131 de instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II  din municipiu:

  • 66 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 1-ce presupune prezența fizică 100% a elevilor la școală. Este aplicabil în cazul instituțiilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
  • 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 2: „Învățarea în 2 schimburi” în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă. Astfel activitățile educaționale se vor realiza în 2 schimburi a claselor.
  • 1 – instituție de învățământ primară și secundară ciclul I și II va activa conform Modelului 3: „Învățarea combinată” care presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță (pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online).
  • 2 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 4: „Învățarea de tip hibrid” care presupune împărțirea clasei în două grupe (pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online).
  • 3 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 5: „Învățarea alternantă” care are la bază împărțirea clasei în două schimburi (pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online).
  • 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 6: „Învățarea la distanță inclusiv online”,  acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv într-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
  • 59 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 7: „Învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.

De asemenea din numărul total de 3286 de clase din învățământul primar și secundar ciclul I și II  din municipiu:

  • 1121 – de clase care vor învăța conform Modelului 1 ce presupune prezența fizică 100% a elevilor la școală. Este aplicabil în cazul instituțiilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
  • 0 – clase care vor învăța conform Modelului 2 ce presupune învățarea în 2 schimburi” în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă. Astfel activitățile educaționale se vor realiza în 2 schimburi a claselor.
  • 28 – de clase care vor învăța conform Modelului 3 învățarea combinată” care presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță (pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online).
  • 58 – de clase care vor învăța conform Modelului 4 învățarea de tip hibrid” care presupune împărțirea clasei în două grupe (pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online).
  • 121 – de clase care vor învăța conform Modelului 5 învățarea alternantă” care are la bază împărțirea clasei în două schimburi (pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online).
  • 0 – clase care vor învăța conform Modelului 6 învățarea la distanță inclusiv online”,  acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv într-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
  • 1958 – de clase care vor învăța conform Modelului 7 învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.

Totodată, DGETS îndeamnă toți directorii instituțiilor de învățământ să dea dovadă de responsabilitate în procesul de organizare și desfășurarea a noului an de studii și să informeze corect angajații din subordine despre importanța imunizării împotriva Covid-19. Suntem obligați să asigurăm un mediu sănătos copiilor noștri!