Inserția profesională – Drepturile și garanțiile tinerilor specialiști încadrați în instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău în anul de studii 2021 – 2022

Astăzi, 30 noiembrie 2021, Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău a organizat Webinarul  pentru  tineri specialiști încadrați în instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău. Activitatea s-a desfășurat online și a întrunit 100 de cadre didactice din municipiul Chișinău.

Obiectivul general:

  • Motivarea și menținerea tinerilor cu vocație pedagogică în sistemul educațional municipal.

Subiectele care au fost discutate pe parcursul Webinarului:

  • Realizări și perspective;
  • Drepturile și garanțiile tinerilor specialiști în conformitate cu actele normative în vigoare;
  • Un succes care nu are urmări, nu înseamnă nimic.

Invitați de onoare:

  • CEBAN Eudochia, Consultant în Direcția Învățământ Profesional Tehnic din cadrul Ministerului Educației și Cercetării;    
  • IVANOV Oleg, Vicepreședintele Consiliului municipal al Sindicatului Științei și Cercetării;
  • SARANCIUC-GORDEA Liliana, Șef Secție Consiliere și ghidare în carieră din cadrul UPS „Ion Creangă”;
  • DANDARA Otilia, Prim-prorector, prorector pentru activitatea didactică și studențească din cadrul Universității de Stat din Moldova.

Despre implementarea mecanismelor de motivare și protecție socială a tinerilor specialiști încadrați în instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău, a vorbit șeful adjunct al DGETS, Andrei PAVALOI.

Repere privind inserția profesională cât și drepturile/garanțiile tinerilor specialiști sunt corelațiile intersectoriale și aspecte actuale abordate în cadrul Webinarului, de către NICU Cristina, metodist principal în cadrul Secției Resurse umane a DGETS, și DONȚU Veronica, șefa Secției Resurse umane a DGETS.

Sfaturi utile pentru tinerii specialiști au fost recomandate de către dna Lilia Maximenco, Șef interimar al Centrului Psiho-Socio-Pedagogic al DGETS, în cadrul prezentării „Organizarea educațională prin prisma copilului contemporan”. 

Totodată, în cadrul activității s-a menționat că planul de inserție profesională este instrumentul prin care echipa managerială urmărește adaptarea cadrului didactic debutant după angajarea în instituția de învățământ.

Astfel, pentru implementarea cu succes a acestora este necesar un demers sistematic și logic, având la bază anumite principii, metode și procedee, prioritar fiind asigurate de aplicarea sistematică a principiilor fundamentale a eticii profesionale.  

Prin urmare, sprijinirea și motivarea cadrelor didactice debutante, precum și dezvoltarea competențelor profesionale ale acestora este obiectivul strategic prioritar pentru Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău.