Aplicarea modelelor de activitate selectate de instituțiile de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, anul de studii 2021-2022

Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău vă aduce la cunoștință că procesul educațional pentru anul de studii  2021-2022 este organizat în  toate instituțiile  de învățământ  primar și secundar ciclul I și II  din municipiu cu prezența fizică a unui număr de elevi stabilit în baza:

În acest context, DGETS vă comunică că începând 0l septembrie 2021, din 131 de instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II  din municipiu:

  • 104 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 1-ce presupune prezența fizică 100% a elevilor la școală. Este aplicabil în cazul instituțiilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
  • 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 2: „Învățarea în 2 schimburi” în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă. Astfel activitățile educaționale se vor realiza în 2 schimburi a claselor.
  • 1 – instituție de învățământ primară și secundară ciclul I și II va activa conform Modelului 3: „Învățarea combinată” care presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță (pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online).
  • 1 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 4: „Învățarea de tip hibrid” care presupune împărțirea clasei în două grupe (pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online).
  • 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 5: „Învățarea alternantă” care are la bază împărțirea clasei în două schimburi (pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online).
  • 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 6: „Învățarea la distanță inclusiv online”,  acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv într-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
  • 25 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 7: „Învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.

Totodată, constatăm că numărul instituțiilor de învățământ primar și secundar care activează conform Modelului 7, a scăzut considerabil comparativ cu începutul anului școlar.  Iar directorii instituțiilor de învățământ de comun cu DGETS săptămânal identifică soluții pentru fiecare instituție în parte, ținând cont de capacitatea instituției și numărul de elevi