Evaluarea maturității școlare a copiilor care n-au împlinit 7 ani până la începutul anului școlar sau n-au frecventat IET
În scopul determinării maturității școlare a copiilor care n-au împlinit 7 ani până la începutul anului școlar și n-au frecventat grupa pregătitoare a IET, Centrul psiho-socio-pedagogic a DGETS organizează procesul de evaluare psihologică, conform programării preventive stabilite. Pentru aceasta respectăm următorii pași:
Pasul 1.
Programați ziua și ora ședinței de evaluare a maturității școlare a copilului la num. de tel:022-270-667.
Asigurați-vă că ora și data ședinței de evaluare nu se suprapune cu alte activități, astfel încât să asigurați prezența copilului și să-l asistați pe tot parcursul evaluării, care se va realiza în cadrul Centrului psiho-socio-pedagogic, str. Veronica Micle 4A.
Pasul 2.
Asigurați-vă că aveți în posesie actele ce atestă identitatea părintelui și copilului pentru a le prezenta în ziua evaluări psihologului.
Pasul 3.
Din ziua programării și până la ziua de evaluare propriu-zisă NU modificați radical programul și regimul de activitate al copilului. Rețineți! Psihologul nu evaluează dacă copilul știe să citească, sau să facă calcule matematice.
Probele de evaluare sunt destinate pentru determinarea capacităților psihice-cognitive: memoria, gândirea, limbajul, imaginația, creativitatea și atenția. Operațiile gândirii: analiza, sinteza, generalizarea, particularizarea, abstractizarea, concretizarea, clasificarea, compararea, analogia. Inclusiv, stilul personal al copilului de a realiza o sarcină și de a relaționa.
Pasul 4.
Asigurați copilului un somn liniștit și odihnitor. Somnul, este o sursă de forță importantă, atât durata somnului, cât şi profunzimea lui.
Pasul 5.
Asigurați copilului o alimentație echilibrată, evitați alimentele care îngreunează digestia și alegeți ceva ușor, dar bogat în proteine.
Pasul 6.
Verificați starea generală de sănătate a copilului. Dacă copilul prezintă unele semne de îmbolnăvire, remediați-le și faceți o reprogramare.
Pasul 7.
Gestionați eficient timpul în ziua evaluării, astfel încât să nu vă grăbiți cu copilul la ședință. Dacă copilul încetinește tempoul de a se îmbrăca, mânca și ezită de a merge la evaluare, este un semn o unei stări de nesiguranță, neliniște, ori o cauză. Încurajați-l, susțineți-l și asigurați-l că o săi fiți alături! Ocara, graba, frica de a întârzia va acutiza starea de agitație și stres. În cazul în care nu vă încadrați în timp, anunțați Centrul pentru a clarifica dacă rămâne programarea valabilă, ori reprogramați evaluarea.
Pasul 8.
Prezentându-vă cu copilul la Centru, Vă rugăm să vă igienizați mâinile cu soluție dezinfectantă de la intrarea în sediu, apoi veți fi conduși în biroul psihologului, care inițial va stabili contactul cu copilul și când se va asigura de stare de bine și siguranță a acestuia, va iniția evaluarea. Rugăm părinții să nu intervină în procesul de evaluare pentru a grăbi copilul să ofere un răspuns, ori al mustra pentru unele erori în exprimare sau în realizare a sarcinilor. Aveți încredere în psiholog, care va facilita comunicarea cu copilul.
Pasul 9.
După finalizarea probelor de evaluare, care durează de la 20-30 min, psihologul va elibera actul care conține caracteristicile de dezvoltare a copilului conform particularităților individuale și de vârstă cu concluzia ,, se recomandă/ nu se recomandă înmatricularea în clasa I”.
Pasul 10
La recomandarea psihologului, cu acordul părintelui, copilul va fi înscris pentru ședințe de consiliere psihologică.
Pasul 11.
Element surpriză din surpriză va fi oferit de către Centrului psiho-socio-pedagogic.
7.04.2022