Continuă Forumul Social Urban Chișinău 2023
Continuă Forumul Social Urban Chișinău 2023 în cadrul căruia participă speakeri naționali și internaționali din diferite domenii ale vieții sociale.
În cadrul panelului „Oraș care învață”, Daniela MUNCA-AFTENEV, Șefă adjunctă a Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a vorbit despre răspunsul digital al municipiului Chișinău la distanțarea socială impusă de pandemie.
Speakeri ai evenimentului au fost invitații din Grecia și Franța care au abordat următoarele subiecte:
Medhy ZEGHOUF, Viceprimar pentru Educație, Cultură și Patrimoniu, Evry – Courcouronnes, Franța. Acesta a vorbit despre orașul Courcouronnes, cu aproximativ 70 000 locuitori. Municipalitatea acestui oraș pune accent pe educație și dezvoltarea științei pentru a le oferi tinerilor posibilitatea de a se dezvolta în medii moderne. Tinerii pot participa în activități precum: festivaluri, concursuri destinate științei, ateliere de lucru, vizitarea muzeului digital, jocuri și activități în aer liber.
Aikaterini GIAGIA, Responsabilă pentru Utilizarea Resurselor Naționale și Europene, Primăria Orașului Nea Smyrni, Grecia. În orașul de unde vine, municipalitatea investește în infrastructura învățământului, activități pentru tineri, programe pe termen lung și acțiuni de combatere a bullying-ului. Totodată, tinerilor le sunt destinate cursuri de robotică, de dans, teatru și alte programe de consolidare a capacităților.
Alexandra LION – Coordonatoarea Proiectului Oraș Care Învață, Evry – Courcouronnes, Franța. Aceasta a vorbit despre comitetul ambasadorilor orașelor care învață și realizările obținute datorită acestora. În urma activității comitetului, tinerii din oraș au avut parte de petreceri, festivaluri de învățare cu încorporarea diferitor proiecte, iar o dată pe lună se organizau mese în care tinerii puteau cunoaște persoane noi și căpăta noi experiențe.
Dimitra MAKRI, Coordonatoarea Educației pentru Refugiați în Cadrul Ministerului Educației și Membră a Grupului de Lucru pentru Refugiați și Incluziune din orașul Larissa, Grecia. Aceasta a susținut că în orașul Larissa procesul de învățământ este organizat într-un mod strategic, pentru a putea înfrunta realitățile vieții. De asemenea, municipalitatea a creat un plan pentru tineret cu prevederi speciale pentru cetățenii migranți și pentru integrarea refugiaților, trainiguri pentru persoanele cu dizabilități și asistență în susținerea sustenabilității.
Amintim că din 2020, Municipiul Chișinău, alături de 54 de orașe, din 27 de țări ale lumii a devenit parte a Rețelei Globale UNESCO „Orașe care învață”. Această rețea internațională este orientată către politici care oferă inspirație, cunoștințe și bune practici. De asemenea, aceasta promovează învățarea de la egal la egal și colaborarea între orașe membre. Astfel, municipiul Chișinău are acces la proiecte globale care vizează învățarea pe tot parcursul vieții.
Forumul Social Urban Chișinău 2023 are scopul de a prelua cele mai bune practici europene, de a consolida experiențele și eforturile pentru dezvoltarea capitalei și de a spori beneficiile pentru comunitatea locală.
5.05.2023