Cum are loc procedura de înregistrare a copilului în clasa I?
📢Cum are loc procedura de înregistrare a copilului în clasa I?
ℹ️Înregistrarea copiilor se efectuează atât în format de hârtie direct la instituția la care aplicați, cât și online. Pentru mai multe detalii, vă rugăm, să citiți atent Instrucțiunile pentru părinte.
📌La ce instituție de învățământ poate fi înscris copilul?
La instituția care este arondată adresei unde locuiți.
📌Îmi doresc să înscriu copilul la o altă instituție decât cea din districtul unde locuim. Ce trebuie să fac?
Înscrierea copilului la altă instituție poate avea loc doar la procesarea cererii în etapa a doua de înscriere, în cazul în care la instituția solicitată au rămas locuri libere.
📌Nu am găsit adresa la care locuiesc la secțiunea districte, ce să fac?
Vă rugăm, să telefonați la numărul indicat în contacte pentru a solicita să fie inclusă adresa în districte.
📌Copiile căror acte sunt necesare de anexat la cererea online?
▶️Copia buletinului părintelui (sau act de tutelă)
▶️Copia adeverinței de naștere a copilului
📌În ce format trebuie să anexați copiile actelor?
Va rugăm, folosiți documente scanate sau fotografii în calitate bună care să fie lizibile.
📌Căror copii li se oferă prioritate?
Prioritate se oferă doar în etapa a doua de înscriere. Prioritate au copii în următoarele cazuri:
▶️Copiii orfani;
▶️Copiii care sunt în îngrijire parentală substitutivă;
▶️Copiii cu cerințe educaționale speciale;
▶️Copii la care cel puțin unul dintre frații/surorile mai mari își fac studiile în respectiva instituție;
▶️Copiii la care părinții/bunicii sunt angajați ai instituției de învățământ.
📌Care pot fi motivele de refuz în procesul de înregistrare a copilul în clasa I?
▶️Dacă nu au fost anexate actele solicitate;
▶️Necorespunderea districtului la care este arondat copilul (pentru prima etapă de înscriere);
▶️Lipsa de locuri în instituție.
‼️Ce trebuie să fac după ce am completat detaliile despre copil și am atașat copia actelor ce confirmă apartenența la district?
Trebuie să așteptați până când comisia de specialitate va verifica detaliile cererii și va expedia următoarele instrucțiuni prin email-ul folosit la depunerea cererii.
‼️Cum anulez o cerere deja înregistrată?
În e-mailul trimis de către sistemul „Escoala”, accesați link-ul „Lista de cereri”, vă autentificați adresa de email a părintelui care a depus cererea și în pagină încărcată, în partea dreaptă a cererii este buton „Retrage”. După anulare cererea este în sistem cu statutul de „Retras” și o cerere nouă poate fi depusă iar.
📌Pot depune cererea la 2 instituții concomitent?
Nu. Este permisă doar depunerea cererii la o singură instituție.
📌După cât timp voi primi primul email?
Sistemul trimite aproape instant email cu instrucțiuni după ce cererea a fost depusă.
📌Nu am primit nici un email după înregistrarea cererii, ce trebuie să fac?
În caz că nu ați primit nici un email din partea sistemului „Escoala”, verificați căsuța poștală în SPAM. Dacă nu este nici în SPAM, probabil, ați introdus o adresa de email greșită la înregistrare. În așa caz, aveți posibilitatea să depuneți cererea din nou cu o adresa de email corectă.
📌Am greșit IDNP copil sau IDNP părinte. Cum procedez?
Trebuie să retrageți cererea și să completați una nouă.
📌Am depus cerere la o instituție și acum doresc să o schimb la altă instituție. Cum procedez?
Trebuie să retrageți cererea precedentă și să depuneți una nouă.
📌Unde pot afla dacă Cererea a fost înregistrată?
În secțiunea Registru public a instituției de învățământ și în lista personală a cererilor depuse.
📌Unde pot afla dacă Cererea a fost acceptată?
Solicitările sunt verificate de către comisia de specialitate la sfârșitul fiecărei etape. Imediat cum cererea dvs va fi procesată, veți primi un email în care vi se va comunica numărul de rând și perioada în care trebuie să vă apropiați la instituție pentru a depune actele în original. De asemenea, puteți verifica dacă cererea a fost acceptată ori nu, consultând secțiunea Registru public de pe pagina instituției de învățământ.
‼️Mi s-au cerut bani dacă doresc să îmi fie înmatriculat copilul în clasa I, ce să fac?
Nu tolerați actele de corupție sau abuzurile. În caz că vi se cer bani sau considerați că ați fost abuzat în procesul de admitere în clasa 1 scrieții DGETS la secțiunea Report Abuz.
📌Nu am găsit răspuns la întrebarea mea, ce să fac?
La telefon: (+373) 22 20 16 09
Program de lucru: luni – vineri, între orele 08:00 – 17:00, pauză de masă: 12:00 – 13:00;
25.07.2022