Eficientizarea activității sistemului educațional municipal – prioritate absolută pentru Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău

ℹEficientizarea activității sistemului educațional municipal – prioritate absolută pentru Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău
————————————————————————–
📌În acest context, viceprimarul municipiului Chișinău, Angela CUTASEVICI, a convocat astăzi, 15 aprilie 2021, ședința de lucru cu reprezentanții DGETS. Menționăm că DGETS este o subdiviziune a Consiliului municipal Chișinău. Misiunea direcției este proiectarea, organizarea, coordonarea, evaluarea și monitorizarea funcționării sistemului educațional în Direcțiile educație din sectoare, instituțiile de educație timpurie, în instituțiile publice extrașcolare de nivel local, precum în instituțiile publice de învățământ primar, gimnazial, liceal și special, din perspectiva implementării politicii de stat în domeniul educației.

Totodată, structura Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău trebuie să răspundă standardelor, cerințelor și misiunii acesteia și anume:
✅Asigurarea calității procesului de educație;
✅Transparența procesului de angajare și evaluare a angajaților Direcției;
✅Responsabilitatea în derularea activităților și utilizarea bunurilor publice;
✅Transparența în acțiuni a angajaților.

📌În acest context, activitatea de astăzi își propune analiza detaliată a etapelor realizate în acest sens, cât și o serie de alternative care au drept obiectiv eficientizarea activității Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău.

📌Astfel, scopul procesului de reorganizare a DGETS este de a asigura calitatea procesului educațional în municipiul Chișinău, prin asistarea autorității publice locale.
Ceea ce ar avea drept impact:
✅Simplificarea procedurilor interne de organizare și management;
✅Noi procese de organizare a sistemului educațional municipal;
✅Asigurarea transparenței;
✅Eficientizarea cheltuirii banilor publici;
✅Îmbunătățirea calității serviciilor publice.

📌Pe termen lung, toate acestea vor duce la prestarea unor servicii calitative beneficiarilor și prin urmare asigurarea unui proces educațional de calitate.
Reamintim că sistemul educațional municipal include 333 instituţii de învăţământ. Dintre acestea:
150 instituţii de învăţământ primar şi secundar, inclusiv: 131 instituţii de stat (şcoli primare-grădiniţe – 9; şcoli primare – 6, gimnazii – 29, licee – 83, şcoli speciale şi auxiliare -5) şi 19 şcoli private;168 instituţii de învăţământ preşcolar;14 Centre de creaţie;
13 Şcoli sportive.

📌În cadrul etapelor de reformare a DGETS, neapărat se va ține cont de prevederile legale, având în vedere atât viziunile strategice de reformare, cât și respectarea drepturilor salariaților și stabilirea unei foi de parcurs cu indicarea acţiunilor, termenelor şi indicatorilor concreţi.