În contextul condițiilor speciale în care conviețuim, școlii îi revine un rol central în siguranța pe care o oferă copiilor, cadrelor didactice și personalului nedidactic

Astfel, în această perioadă, când autoritățile publice împreună cu instituțiile educaționale, părinții și elevii sunt îngrijorați de desfășurarea anului școlar atipic, DGETS vine cu un un set de recomandări pentru părinții ai căror elevi/copii s-au întors în băncile școlilor/grădinițelor. Sfaturile au rolul nu doar de a-i responsabiliza pe părinți, dar și să îi asigure că copiii lor vor fi în siguranță la școală, atâta timp cât sunt respectate cu strictețe regulile sanitare.

Drag părinte, ține minte:

  • Școala/grădinița este aceeași instituție de învățământ, nu s-a transformat în spital sau Centru Covid;
  • Lasă copilul la poarta școlii, nu-l însoți în bancă, nici în clasă, nici în școală. Ai putea totuși să-ți apropii buzele de fruntea lui, sau măcar mâna, iar dacă simți că ceva este în neregulă vei găsi cu siguranță înțelegere la serviciu pentru a te reîntoarce acasă să analizezi „situația”. Un părinte neatent poate da vacanță unei școli întregi.
  • Neapărat ai grijă ca copilul să aibă mască;
  • Nu uita dezinfectantul de buzunar;
  • Nu-i accentua temerile copilului, zâmbește-i așa cum o faci atunci când îl încurajezi la un concurs sportiv;
  • Nu-l învinovăți la întoarcere dacă afli că a mai renunțat la mască;
  • Asigură-te că este bine instruit în ceea ce privește protecția contra COVID;
  • Nu te gândi, că dacă există un caz într-o mie de elevi, copilul tău va fi următorul, dar nici nu te gândi că vouă nu vi se poate întâmpla.

Profesorii nu sunt medici, nici asistenți, nici infirmieri, nici informaticieni, nici polițiști, nici paznici, dar totuși vor cocheta cu toate aceste meserii pentru a asigura buna desfășurare a procesului educațional. Menționăm că întrucât munca cadrelor didactice  devine mult mai incertă în condiții noi și misiunea este de a-și reinventa propria meserie, astfel adaptarea la noi realități este inevitabilă și constituie un element psiho-emoțional și fizic imens.