Planul Cadru – tipuri de activități în instituțiile de educație timpurie

Direcția Generală Educație Tineret și Sport informează că Ministerul Educației și Cercetării a aprobat planul cadru pentru învățământul preșcolar, un ghid esențial care va ghida pașii noștri în procesul educațional. Acest plan cadru este o piatră de temelie pentru toți cei implicați în educația preșcolară, de la părinți la cadre didactice.

Unul dintre aspectele cheie ale acestui plan cadru se referă la tipurile de activități organizate cu copiii în instituțiile de educație timpurie. Procesul educațional în învățământul preșcolar se desfășoară pe trei dimensiuni importante:

  1. Activitatea de învățare special organizată, sub forma activităților didactice de predare-învățare-evaluare.
  2. Activitatea comună a educatorului cu copilul/copiii, implicând interacțiune și colaborare.
  3. Activitatea liberă și independentă a copilului, permițându-i să exploreze și să învețe pe cont propriu.

Planul-cadru include diverse tipuri de activități educaționale cu caracter obligatoriu pentru învățământul preșcolar. Aceste activități vizează învățarea și dezvoltarea copiilor și includ:

  • Activități de învățare/dezvoltare în baza/pe domenii de activitate, care pot fi atât integrate, cât și separate.
  • Jocuri și activități liber alese de către copii, promovând creativitatea și explorarea.
  • Activități de dezvoltare personală pentru a ajuta copiii să-și dezvolte abilitățile individuale.
  • Activități extracurriculare pentru a spori experiențele educaționale.

Plan cadru reprezintă un angajament puternic față de dezvoltarea educației preșcolare de calitate și asigură un mediu educațional divers și stimulant pentru copii. Suntem hotărâți să promovăm un proces educațional care să ofere o bază solidă pentru viitorul fiecărui copil.