profilaxia tulburărilor de învățare la copiii preșcolari din punct de vedere a asistenței logopedice

In cadrul Atelierului a fost abordata tema profilaxiei tulburărilor de învățare la copiii preșcolari din punct de vedere a asistenței logopedice. Tulburările specifice de învățare (TSI) reprezintă un grup de deficiente caracterizate prin dezvoltarea inadecvata a capacității de însușire a anumitor abilități academice: citit, scris, calcul. Diagnosticul TSI se stabilește la vârsta de 7 – 8 ani atunci cand copilul se afla în proces de învățare/dezvoltare a citit-scrisului.
 
Dar chiar din primii ani de viață acești copii pot manifesta niște particularități anumite si pot fi depistați ca având predispoziții către TSI, ei, făcând parte, de obicei, din copiii din grupul de asistenta logopedica din IET. Tulburările de limbaj necorectate la vârsta preșcolară in multe cazuri pot genera TSI. Din aceste considerente reiese necesitatea cunoașterii manifestărilor TSI, metodelor de remediere și foarte important de profilaxie a acestora în perioada preșcolară. Acest lucru se realizează cu succes în cazul implicării si colaborării intre logoped, CD, părinți.