Programul pentru o învățare mai bună

ℹ️📣În cadrul Memorandumului actual de colaborare cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, AO „ Parteneriate pentru fiecare copil” (PPFC) implementează în 4 școli din municipiul Chișinău „Programul pentru o învățare mai bună” (Programul BLP) în cadrul proiectului ,,Asigurarea bunăstării copiilor în instituțiile de învățământ din Moldova” finanțat de Consiliul Norvegian pentru Refugiați.
 
🗓🏫Astfel în perioada 11-12 martie curent, 60 de persoane (cadre didactice si manageriale, psihologi școlari și cadre didactice de sprijin) din patru instituții de învățământ din mun. Chișinău: LT A. Cantemir, LT Dacia, LT Gloria și LT M. Basarab au beneficiat de o formare de 2 zile în prestarea Programului BLP. Implementarea Programului în cele 4 școli a fost inițiată în luna martie și se va încheia la începutul lunii mai. În total de Programul BLP vor beneficia circa 1600 copii. Adițional, PPFC a inițiat pregătirea a circa 1200 kituri de rechizite școlare care vor fi distribuite în luna mai copiilor din cele 4 școli.
 
📃🤝„Programul pentru o învățare mai bună” a fost lansat în Republica Moldova în anul 2022, prin desfășurarea mai multor instruiri și formări la nivel de țară, inclusiv formare de formatori, etc. Astfel, din luna mai 2022, BLP a fost implementat în 20 școli din mun. Bălți, Cahul și Chișinău, cu implicarea a 328 de cadre didactice și manageriale și a cca 5269 de elevi. În Chișinău BLP a fost implementat în 12 instituții de învățământ, beneficiind de formări 183 cadre didactice și 3956 copii.
 
📌BLP este un program de sprijin psihosocial care poate fi integrat în cadrul programelor de educație. Acesta conține o abordare holistică de sprijinire a recuperării copiilor în urma evenimentelor traumatizante trăite, prin îmbunătățirea condițiilor de învățare.
 
‼️Programul oferă niște instrumente simple care dau posibilitatea copiilor să gestioneze singuri situații stresante și să înțeleagă cauzele stresului și impactul gândurilor asupra corpului.
 
‼️Programul are ca scop restabilirea sentimentul de normalitate și speranță. Având în vedere circumstanțele crizei umanitare, depășirea factorilor de stres în instituția de educație reprezintă o provocare care trebuie să aibă ca finalitate starea de bine atât a elevului, cât și a cadrului didactic.
 
🌐Dacă dorești să fii mereu la curent cu cele mai actuale și veridice informații despre sistemul educațional din municipiul Chișinău, te invităm să ne urmărești pe canalul nostru oficial de Telegram – https://t.me/dgetschisinau