S-a constatat că bullyingul printre copii, atât în spațiul real, cât și în cel virtual, merită o atenție sporită și intervenții clare centrate pe copil, în orice mediu s-ar afla el: familie, școală, societate

Cazul de bullying mediatizat recent cu implicarea câtorva adolescente, precum și modul în care persoanele au reacționat și continuă să reacționeze față de el pe rețelele de socializare, lansând mesaje de instigare la ură și rușinare în public, arată că este nevoie stringentă de acțiuni prin care societatea să conștientizeze fenomenul, precum și de proceduri legale de prevenire și combatere a acestuia la toate nivelurile societății.

Psihologii susțin că, în bullying, atât persoana agresată, atât persoana care asistă la acest fenomen, cât și persoana care agresează sunt victime. Fiecare dintre aceste persoane merită a fi tratată ca o ființă umană cu nevoi și drepturi. Deci, acțiunile de prevenire și combatere vizează fiecare actor social.

Susținem inițiativele colegilor din societatea civilă de a lansa și implementa programe de prevenire a bullyingului atât pentru copii, cât și pentru titularii de obligații – adulții.

Pledăm pentru o abordare bazată pe respectul demnității umane, pe respectul diversității și relații prietenoase în familie, școală, societate.

În acest context, reiterăm apelul nostru către toți titularii de obligații – părinți, cadre didactice, personal școlar, autorități, reprezentanți din mass-media, internauți și alți adulți – să trateze bullyingul ca pe un fenomen complex de violență ce necesită strategii de intervenție pe termen lung și parteneriate la toate nivelurile.

Îi îndemnăm pe părinți să comunice cu copiii lor despre orice subiect prezintă interes pentru ei și despre relațiile lor, îndemnăm cadrele didactice să fie deschise să-și dezvolte capacitățile pentru a identifica situațiile de bullying și de a trata cu obiectivitate, în parteneriat cu părinții.

Îndemnăm școlile să-și revizuiască politicile de protecție a copilului, iar autoritățile – să dezvolte politici antibullying în instituțiile educaționale.

Este un fenomen ce poate fi prevenit prin parteneriate între toți membrii societății și prin respect pentru diversitate.