Ședință cu operatorii economici care prestează servicii de alimentație în școlile municipiului Chișinău

În contextul îmbunătățirii procesului de alimentație a elevilor din municipiul Chișinău, astăzi 24 februarie 2021, a fost convocată ședința de lucru cu managerii combinatelor școlare, agenții economici de profil și reprezentanții Direcției Generale Educație, Tineret și Sport  a Consiliului municipal Chișinău și șefii direcțiilor educație din sectoare.

Pe ordinea de zi a ședinței s-au regăsit următoarele subiecte:

  • Prestarea serviciilor alimentare calitative de către combinate;
  • Prezența și respectarea meniului-model cu meniul de repartiție;
  • Respectarea normei financiare zilnice în corespundere cu normele naturale;
  • Reluarea activității gheretelor cu produsele alimentare;
  • Excluderea fenomenului colectării de surse pentru prânzul contra plată.

În cadrul ședinței, Angela CUTASEVICI, viceprimarul de ramură a subliniat importanța respectării în continuare a rigorilor de organizare a alimentației cu hrană caldă a copiilor din instituțiile de învățământ din oraș, îndemnând totodată directorii instituțiilor să asigure monitorizarea zilnică a situației și să depună efort maxim pentru a asigura o alimentație sigură copiilor.

E de menționat că recent a fost creat Grupul de lucru pentru monitorizarea procesul de organizare a alimentației cu hrană caldă a copiilor din instituțiile de învățământ din municipiu, în perioada 10.02.2021-31.05.2021. Din Comisie fac parte reprezentanți ai subdiviziunilor municipale, ai Î.M. „Piața Centrală”, ANSA, CSP, consilieri municipali și reprezentanți ai societății civile.

Membrii acestui grup de lucru urmează să verifice următoarele aspecte: calitatea și cantitatea produselor alimentare livrate în cantinele instituțiilor de învățământ; prezența și respectarea meniului-model pe 10 zile, coordonat cu CSP; meniul-zilnic de repartiție, întocmit în baza meniului-model; corespunderea normei fiziologice de consum pentru fiecare elev cu indicațiile meniului; respectarea recomandărilor privind funcționarea blocului alimentar în cadrul instituției de învățământ, în vederea prevenirii răspândirii infecției COVID-19, în rândul elevilor și angajaților; corectitudinea formării prețurilor la produsele achiziționate și la bucățele preparate (aplicarea adaosului comercial); prezența documentului primar cu regim special – bonul de plată care conține totalitatea operațiunilor economice efectuate zilnic la bufete etc.

La finalul controalelor, Grupul de lucru va întocmi un raport privind activitatea agenților economici care prestează servicii de alimentare a elevilor din cadrul instituțiilor de învățământ preuniversitar.